V poslednom období sa stáva, že sa klienti nedostavia na dohodnutý termín sedenia alebo nás o svojej neúčasti informujú na poslednú chvíľu. Nie je v našich silách okamžite nájsť náhradu a termín jednoducho prepadne, čo je škoda, pretože o našu pomoc je veľký záujem. Uvedomte si, prosím, že čas, ktorý Vám bol rezervovaný zbytočne prepadne a naši psychológovia sa vtedy mohli venovať iným klinentom, ktorí na termín čakajú už dlhú dobu.
Preto Vás žiadame, aby ste svoju neúčasť oznámili najneskôr 2 pracovné dni vopred.
Naša ambulancia poskytuje zdravotnú starostlivosť v odbore klinická psychológia, psychoterapia, dopravná psychológia od roku 2009.
Ambulancia sa nachádza na 3.poschodí v Obchodnom dome Wittmann, Divadelná ulica č.4 vo Zvolene.
V ambulancii poskytujeme služby a výkony v oblasti klinickej psychológie, psychoterapie, dopravnej psychológie, ale aj psychologického poradenstva a v psychologických posudkových činnostiach.
U nás pacienti / klienti dostanú kvalifikovanú odbornú psychologickú starostlivosť v príjemných priestoroch moderne zariadenej ambulancie, po zaradení do starostlivosti dostanú primerané termíny, vieme sa flexibilne prispôsobiť potrebám a času pacienta / klienta. U nás sa nečaká v čakárni, každý má rezervovaný termín a čas. Psychologická ambulancia poskytuje zdravotnú starostlivosť pacientom a klientom päť dní v týždni, od pondelka do piatku.
V súčasnosti, žiaľ, je príjímanie nových pacientov čiastočne obmedzené.
Detských pacientov prijímame od veku 8 rokov.
Sme zmluvným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti so všetkými zdravotnými poisťovňami:
Všeobecná zdravotná poisťovňa, Dôvera zdravotná poisťovňa, Union zdravotná poisťovňa.
Naše ďalšie ambulancie sú aj v Detve na Záhradnej ulici č.5 a v Brezne na Nálepkovej ulici č.7.
Prevádzkovateľ: KLIP s.r.o.
Odborný zástupca: Mgr. František Nociar
KLIP s.r.o. poskytuje tiež služby a intervencie v oblasti špeciálnej pedagogiky.
Psychologická ambulancia poskytuje zdravotnú starostlivosť a psychologické služby v nasledovných oblastiach:
- PSYCHODIAGNOSTIKA
- psychické poruchy, poruchy pri poškodeniach mozgu
- psychosomatické poruchy
- psychické poruchy pri telesných ochoreniach a pod.
- PSYCHOTERAPIA
- psychické poruchy (depresia, úzkosť, fóbie, obsedantno kompulzívne poruchy, zajakavosť, závislosti a iné)
- kognitívne poruchy (napr. pamäť, pozornosť)
- pomoc v krízových situáciách
- posttraumatické poruchy
- poruchy správania a emócií, poruchy osobnosti
- psychoedukácia
- nácvik relaxačných techník a relaxácia
- rodinná a párová terapia, skupinová psychoterapia
- PSYCHOLOGICKÁ POSUDKOVÁ ČINNOSŤ
- vyšetrenia pracovníkov SBS
- vyšetrenia pre zbrojné preukazy
- vyšetrenia pre účely Sociálnej poisťovne – invalidné dôchodky a ďalšie
- PSYCHOLOGICKÉ PORADENSTVO
- zvládanie stresu, prepracovanosť, psychohygiena
- životné krízy
- vzťahové problémy (partnerské, rodinné a pod.)
- výchovné poradenstvo a ďalšie
- DOPRAVNÁ PSYCHOLÓGIA
- o vyšetrenia vodičov, žiadateľov o vodičské oprávnenie (sk.C,D,E), vodičov, ktorým bol odobratý VP, inštruktorov autoškôl
- odborné poradenstvo pre vodičov po zadržaní vodičského preukazu za jazdu pod vplyvom alkoholu alebo psychotropnej látky
- rehabilitačný program pre vodičov po priestupkoch v skúšobnej dobe
EEG-Biofeedback (Neurofeedback) je prístrojová tréningová metóda, ktorá pomocou EEG elektród zachytáva mozgové vlny v reálnom čase a poskytuje zrakovú a sluchovú spätnú väzbu (feedback) o daných vlnách. Princíp spočíva v tom, že klient sleduje svoju vlastnú mozgovú aktivitu a prostredníctvom tréningu sa ju učí ovplyvňovať. Mozgové vlny zodpovedajú rôznym prežívaným mentálnym stavom. To ako náš mozog funguje priamo vplýva na naše správanie, prežívanie a schopnosť učiť sa. Mozog sa vie naučiť fungovať efektívnejšie. Neurofeedback môže pomôcť regulovať prejavy ADHD( impulzivitu, hyperaktivitu a zlepšenie pozornosti). Pomáha zvyšovať funkčnú kapacitu mozgu a optimalizovať mentálny výkon, zlepšiť pamäť a efektívnejšie sa rozhodovať pod tlakom.
Biofeedback
Biologická spätná väzba (BFB), predstavuje súbor metód, ktoré využívajú prirodzené schopnosti organizmu samoregulácie a učenia. Táto metóda spája psychologické a neurovedecké poznatky a postupy s možnosťami moderných technológií, čo nám umožňuje sledovať dynamický vývoj fyziologických veličín klienta. Umožňuje pociťovať alebo uvedomovať si to, čo by sme zmyslami nepostrehli a zároveň kontrolovať alebo zlepšovať fyziologické funkcie. Biofeedback je neinvazívna metóda, neškodná a bez vedľajších účinkov, pomocou ktorej sa učíme obnoviť kontrolu nášho tela, aby sa priblížilo k normálnemu alebo optimálnemu stavu, v ktorom by sme mali existovať.
Parametre, ktoré môžu byť pomocou technických prostriedkov monitorované sú:
EEG, kožný odpor, tepová frekvencia, telesná teplota, srdcový rytmus (heart rate variability - HRV), respiračná arytmia (RSA), svalové napätie (elektromyografia – EMG), blood volume pulse (BVP), periférny prietok krvi a ďalšie. Monitorovaním fyziologických veličín poskytneme klientovi informácie o jeho stave a využijeme ich na sebareguláciu potrebným smerom. Môže byť použitý na zlepšenie zdravia, výkonu a fyziologických zmien, ktoré sa často vyskytujú v spojení so zmenami myšlienok, emócií a správania. Je účinný pri liečbe telesných symptómov všetkých foriem úzkostí, bolestí hlavy a migrén, tikových porúch, somatoformných porúch, posttraumatických porúch, pri nácviku relaxácií a pod.
Špeciálna pedagogika
Bilaterálna integrácia- intervenčný pohybový program vychádzajúci z vývinových cvičení a efektívne prepája kogníciu s motorikou. Deti s problémami v bilaterálnej integrácii môžu mať problémy s jemnou motorikou, hrubou motorikou alebo koordináciou. Môže to ovplyvniť ich schopnosť vykonávať každodenné úlohy, ako sú písanie, športovanie alebo udržiavanie rovnováhy.
Program pomocou pohybových cvičení rozvíja spoluprácu medzi oboma mozgovými hemisférami, koordináciu, rovnováhu a posturálnu kontrolu, ako aj senzorickú integráciu. Deti si zrýchlia pracovné tempo, rýchlejšie si pospájajú veci do súvislostí, lepšie si zapamätajú niekoľko po sebe nasledujúcich inštrukcií či už v čítanej, písanej alebo počutej podobe, zlepší sa rovnováha a motorika a tým sa zlepšia aj celkové školské zručnosti.
Je vhodný aj pre seniorov a pre všetkých, ktorí si chcú zlepšiť svoje motoricko-kognitívne schopnosti.
MIU - Metóda inštrumentálneho uvedomovania rozvíja myslenie, zvyšuje efektivitu učenia, učí pracovať s chybou. Je zameraná na rozvoj kognitívneho a emočného potenciálu dieťaťa. Vychádza z Feuersteinovho inštrumentálneho obohacovania a je obohatená o prvok nehodnotiaceho prístupu ku klientovi a vedie ho k uvedomovaniu si vzorcov, v ktorých funguje a ak treba, zmeniť ich.
Inštrumentálne uvedomovanie obsahuje ucelený systém pracovných listov (inštrumentov), ktoré pomôžu rozvinúť riešiteľove kognitívne funkcie, jeho schopnosť prejsť učením v súvislostiach a dajú mu istotu, že zvládne problémy, s ktorými sa stretne. Metóda prináša umenie vytvoriť si stratégiu riešenia úloh, upevňuje sebadôveru, pomáha odstraňovať z práce impulzivitu a strach z chyby, Rozvíja schopnosť vyjadrovať sa a rešpektovať iný názor a pomôže lepšie sa orientovať vo vlastnom živote. Zároveň s rozvojom kognitívnych funkcií venujeme pozornosť vzájomnému vplyvu kondície a emócii. U detí s najrôznejšími problémami v oblasti učenia a správania je tento prístup veľmi účinný a boli zaznamenané pozitívne zmeny. V súčasnosti s touto metódou pracujeme individuálne aj skupinovo s deťmi od 9 rokov. Je vhodná aj pre seniorov a pre ľudí po mozgovej príhode.
RoPraTem – program na rozvoj pracovného tempa, je určený pre žiakov od 9 rokov s pomalým pracovným tempom, s percepčno-motorickými ťažkosťami. Program trvá 95 dní, počas ktorých žiak každý deň vypracuje 2 úlohy. Cvičenia rozvíjajú porozumenie čítaniu, schopnosť organizovať prácu, logické myslenie, sústredenie a pozornosť, zrakové rozlišovanie, zrakovú aj sluchovú pamäť, intermodalitu, serialitu, plošné vnímanie, grafomotoriku a sebakontrolu. Program realizujú doma rodičia s dieťaťom pod odborným metodickým dohľadom psychológa alebo špeciálneho pedagóga, s ktorým sa pravidelne stretávajú. Program je vhodný aj pre seniorov.
Kupoz – program, ktorý rozvíja pozornosť u detí a je určený pre deti mladšieho školského veku od 8 do 12 rokov. Zameraný je najmä na rozvíjanie sluchového a zrakového vnímania, sluchovej a zrakovej pamäte, schopnosti koncentrácie pozornosti, logické myslenie a vyjadrovacie schopnosti. Podporuje vytrvalosť, sebavedomie, odolnosť voči stresu a ďalšie vlastnosti psychiky, ktoré sa uplatňujú pri práci v škole aj inde. Program trvá 15 týždňov. Dieťa pracuje s rodičom doma denne 15-20 min. pod vedením vyškoleného odborníka, s ktorým sa stretávajú každé 2 týždne.
Kuprev- Je určený pre deti od 4 do 8 rokov. Jeho cieľom je uľahčiť deťom vstup do spoločenského života, rozvíjať rečové schopnosti, získať informačnú a sociálnu orientáciu, vymedziť vlastnú osobnosť, zažiť bezproblémový štart povinnej školskej dochádzky. Tvorí ho 15 na seba nadväzujúcich tém z bežného života detí. Program realizujú doma rodičia s dieťaťom pod odborným metodickým dohľadom psychológa alebo špeciálneho pedagóga, s ktorým sa pravidelne stretávajú.
Zamestnávateľ prispieva na na doplnkové dôchodkové poistenie na základe zamestnáveteľskej zmluvy č.47473215/MPG795